Bursa Teknik Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Enstitünün vizyonu ve misyonu doğrultusunda eğitim ve öğretimi gerçekleştirmek için gerekli tüm akademik (eğitim-öğretim), idari, kalite, toplumsal katkı ve uluslararasılaşma faaliyetlerinin etkinlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi amacıyla çalışmaların planlanması, yönlendirilmesi, koordine edilmesi ve denetlenmesinde müdüre yardımcı olmak.
Müdür tarafından, kurum içinde görevli öğretim üyeleri arasından üç yıllığına atanır. Müdürün görev süresi sona erdiğinde, Müdür Yardımcısının da görevi kendiliğinden sona erer. Müdürün akademik ve idari faaliyetleri ile ilgili verdiği görevleri ilgili yasal mevzuat kapsamında yerine getirir.
1- Enstitü Müdürünün olmadığı zamanlarda yerine vekâlet etmek,
2- Enstitü Müdürünün verdiği görevleri yapmak,
3- Enstitü İşleyiş ve Akademik Teşkilat Yönetmeliği, Eğitim Öğretim Yönetmeliği, BTU Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği, BTU Lisansüstü Eğitim Öğretim Usul Esasları ve ilgili yönetmelik ve yönergelere hakim olmak,
4- Göreviyle ilgili evrak, eşya, araç ve gereçleri korumak ve saklamak,
5- Diğer enstitü müdürlerinin izinli olduğu zamanlarda vekâlet etmek,
6- Bağlı olduğu süreç ile üst yöneticileri tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak,
7- Enstitü Kuruluna ve Enstitü Yönetim Kuruluna katılmak,
8- Müdür tarafından yetki verildiği takdirde görev alanı ile ilgili yazıları imzalamak,
9- Görevi ile ilgili süreçleri Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek,
10- Görev alanı ile ilgili mevzuat geliştirme konusunda çalışmalar yapmak,
11- Akademik takvim ve süreç takvimlerinin oluşturulmasına katkı sağlamak,
12- Her yeni yıl başlangıcında (Ekim ayı) Akademik Kurul toplantılarının organize edilmesi ve ilgili sunumun hazırlanması,
12- Enstitü politika ve stratejilerinin belirlenmesi yönünde gerekli çalışmaları yapılmasını sağlamak,
13- Tüm müdür yardımcıları aşağıda belirtilen alanlardan sorumlu olmakla birlikte her müdür yardımcısı tüm alanlarda ilgi ve tecrübesine bağlı olarak katkı sağlayabilir, yetkilidir.
1- Her yarıyıl başında ilk defa açılacak derslerin süreç takvimine göre planlanması ve kurallara uygunluğunun kontrol edilmesi,
2- Her yarıyıl başında okutulacak derslerin süreç takvimine göre planlanması, takip edilmesi ve kontrolü,
3- Her yarıyıl başında haftalık ders programlarının süreç takvimine göre planlanması ve ilanının takip edilmesi,
4- Eğitim-Öğretim faaliyetleri ile ilgili Enstitü Müdürlüğü'nün talep ettiği bilgileri ve dokümanları enstitüye sunmak, iyileştirme süreçlerine katkı sağlamak,
5- Her yarıyıl içerisindeki ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı ve bütünleme sınavlarının süreç takvimine göre planlanması, sürecin yönetilmesi ve ilanın takip edilmesi,
6- Yeni anabilim dalları açılması ve mevcut olanları yapılandırılması veya kapatılması çalışmalarını organize edilmesi,
7- Enstitü ile yerli ve yabancı eğitim kurumları arasındaki işbirliklerini ve öğrenci dış ilişkilerini (Farabi, Mevlana, Erasmus vb.) yürütülmesi,
8- Akademik takvim ve süreç takvimlerinin oluşturulması, planlanması ve sürecin yönetilmesi,
9- Enstitünün "Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin" hazırlanması aşamasında gerekli çalışmaları yapmak ve ayrıca yönetmeliğin uygulanması aşamasında yönetmelikle ilgili olarak bilgilendirme çalışmaları yürütmek ve çıkacak olan sorunların giderilmesi hakkında girişimlerde bulunmak.
10- Yüksek Lisans tez önerileri, Doktora Tez önerileri ve Doktora Tik raporlarının kontrol edilmesi ve onaylanma süreçlerinin yönetilmesi,
11-Mezuniyet Töreni ve En Başarılı Doktora tez ödülleri süreçlerinin yönetilmesini sağlar.
1- Her yarıyıl öğrenci alım ilanlarından önce enstitü anabilim dallarının tanıtım etkinliklerinin düzenlenmesi, planlanması ve koordine edilmesi,
2- Her yarıyıl başında enstitüye yeni kaydolan öğrenciler için oryantasyonun organize edilmesi ve yapılması,
3- Web sayfası ile ilgili denetleme, kontrol ve iyileştirme süreçlerinin organize edilmesi,
4- Enstitü duyuru ve haberlerin düzenlenmesi, planlanması ve yayınlanma süreçlerinin organize edilmesi,
5- Enstitümüz sosyal medya süreçlerinin takip edilmesi ve gerekli tanıtımların yapılması,
6- Enstitü ile diğer kurumlar arasındaki yazışmaları ve iş birliklerinin yürütülmesi,
7- Enstitünün kalite geliştirme ve değerlendirme standartlarının belirlenmesi için kurullar oluşturur ve bu standartların kalitesinin geliştirilmesini ve yıllık raporunun hazırlanması,
8- Öğrencilerin ve Öğretim üyelerinin enstitüyü değerlendirmesi gibi anket çalışmalarının organize edilmesi ve çıkan sonuçların raporlanarak iyileştirilmesi çalışmalarının yapılması,
9- Tezli, Tezsiz Yüksek lisans ve doktora süreçlerinin üniversitemizin kalite Politikası çerçevesinde gelişmesine katkı sağlanması,
10- Öğrenci temsilcisi seçimi sürecinin yürütülmesi,
11- Enstitü öz değerlendirme raporunu, yıllık birim faaliyet raporları ve stratejik planının hazırlanmasını sağlar.
1- İdari personel görev tanımları, enstitü bünyesindeki organizasyonu ve gerekli iyileştirmelerin organize edilmesi,
2- Enstitü bünyesindeki formların düzenlenmesi ve güncellenmesi,
3- Her yılın sonunda e-bültenin hazırlanması,
4- Mal ve hizmet alımında idari ve mali süreçlerin takip edilmesi ve idari-mali birimler üzerinde genel gözetim ve denetimin yapılması,
5- Her yarıyıl başlangıcında süreç takvimine uygun olarak öğrenci alım ilanlarını organize eder, sürecin yönetilmesini sağlar,
6- Her yarıyıl başlangıcında uluslararası öğrencilerin oryantasyonu için gerekli etkinlikleri düzenler, organize eder,
7- Uluslararası öğrenci kalitesinin artırılması, ülke çeşitliliğinin sağlanması için gerekli çalışmaları düzenler,
8- Enstitü bünyesindeki programlar ve programlardaki içeriklerin toplumsal katkı bağlamında incelenmesi, gerekli raporların hazırlanması için çalışmaların yapılması ve iyileştirme süreçlerini yönetilmesi,
9- Tahakkuk ve ayniyat işlemlerini denetlenmesi,
10- Satın alma ve ihalelerle ilgili çalışmaları denetlemek ve sonuçlandırılması,
11- Enstitü tez klavuzu ve şablonunu oluşturur, Enstitüye teslim edilen tezlerin şekilsel incelenmesini organize eder, destek olur.
12- Programların akredite edilmesi için gerekli çalışmaların yapılmasında destek olur.
13-Enstitü Yönetim Kurulu gündemlerinin kontrol edilmesi, mezun aşamasındaki öğrencilerin yayınlarının kontrol edilmesi
14-Dönemlik hatırlatma mailleri ile ilgili süreçlerin yönetilmesini sağlar.