Yönetim Görev ve Sorumluluklar


Enstitü Müdürünün Görev ve Sorumlulukları

1. 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği’nde belirtilen görevleri gerçekleştirmek.

2. Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu gibi kurullara başkanlık etmek, bu kurullarda alınan kararların uygulanmasını sağlamak.

3. Rektör tarafından doğrudan atanan Müdür, kendisine çalışmalarında yardımcı olmak üzere iki müdür yardımcısı seçer.

4. Enstitüyü üst düzeyde temsil etmek. Üniversite Senatosuna katılmak ve Enstitü ile ilgili konularda gerekli bilgileri sunmak.

5. Enstitü birimleri ve Anabilim Dalı Başkanlıkları arasında düzenli ve verimli çalışmayı sağlamak.

6.Enstitü’nün stratejik planını oluşturmak; çalışanlara duyurmak ve onların bu doğrultuda çalışmasını sağlamak.

7. Faaliyet raporu, denetim raporu gibi Yüksekokulun genel işleyişi ve performans ile ilgili bilgilerin rapor halinde hazırlanarak ilgili yerlere ulaşmasını sağlamak.

8. Harcama yetkilisi olarak Enstitü bütçesinin hazırlanması, bütçe kullanım gerekçelerinin oluşturulması, bütçenin etkin, verimli ve ekonomik kullanılmasını sağlamak.

9. Enstitünün kadro ihtiyaçlarını belirleyerek, personel açısından güçlenmesini sağlamak.

10. Enstitü personeli üzerinde genel gözetim ve denetim görevini sürdürmek.

11.Akademik ve idari kadro için istihdam kaydı raporlarını hazırlar.

12. Enstitünün koşullarını dikkate alarak, öğrenci ve lisansüstü program kapasitesini ayarlamak, lisansüstü eğitim programlarının başarısını artırıcı önlemleri almak.

13. Enstitünün kalite standartlarını korur ve kalite yönetimi stratejilerini belirler.

14. Bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi ve artırılması için gerekli çalışmaları yapmak.

15. Enstitünün eğitim-öğretimin düzenli bir şekilde sürdürülmesini sağlamak

16. Enstitü eğitim-öğretim sistemiyle ilgili sorunları tespit etmek, çözüme bulmak gerektiğinde üst makamlara iletmek.

17. Her öğretim yılı sonunda Enstitü’nün genel durumunun işleyişi hakkında rektöre rapor vermek.

18. Rektörün vereceği diğer görevleri yapmak.

19. Yüksek Öğretim Kanunu ve Yönetmeliklerinde kendisine verilen diğer görevleri yapmak.

Enstitü Müdür Yardımcısının (Öğrenci İşleri) Görev ve Sorumlulukları

1. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
2. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
3. Basın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
4. Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu işlerinin koordinasyonunu ve süreç yönetimini gerçekleştirmek.
5. Enstitü Müdürüne, görevi başında olmadığı zamanlarda vekalet etmek.
6. Akademik Genel Kurul Toplantılarına Enstitünün görev ve sorumluluk alanlarıyla ilgili verilerin hazırlanması sürecini yönetmek.
7. Dış İlişkiler Ofisi ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
8. Erasmus, Farabi ve Mevlana programlarından yararlanmak isteyen öğrencilere yardımcı olmak, Anabilim Dalı Başkanlıkları ile koordinasyonu sağlamak.
9. Faaliyet raporları ve mali raporlarda verilerin hazırlanması sürecini yönetmek.
10. Yatay geçiş, lisansüstü öğrenci alımı ve yabancı uyruklu öğrenci kabulü ile ilgili her türlü çalışmaları ve takibini yapmak, programların düzenlenmesini sağlamak.
11. Kariyer Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi ile yürütülen iş ve işlemleri, yapılan yazışmaları ve süreçleri yönetmek.
12. İşletmelerde Mesleki Eğitim Programı ile ilgili süreçlerin takip ve koordinasyonunu sağlamak.
13. Değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının yıllık raporlarını hazırlamak ve Enstitü Müdürlüğüne sunmak.
14. Anabilim Dalı Başkanlıkları tarafından yapılan ders açılış önerilerini ve okutulacak ders görevlendirmelerinin denetimini yapmak.
16. Anabilim Dallarınca çözüme kavuşturulamayan öğrenci sorunlarını Müdür adına dinlemek ve çözüme kavuşturmak.
17. Lisansüstü mezuniyet etkinlikleriyle ilgili süreçleri yürütmek.
18. Topluma katkı faaliyetlerini yürütmek.
19. Yüksek Öğretim Kanunu ve Yönetmeliklerinde kendisine verilen diğer görevleri yapmak.

Enstitü Müdür Yardımcısının (Personel İşleri) Görev ve Sorumlulukları

1. Personel Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
2. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
3. İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
4. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
5. Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
6. Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
7. Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
8. Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, proje ve danışmanlık işlerine dair süreçlerin yönetimi.
9. Görev alanına giren konularda komisyonlar kurmak, komisyon çalışmalarının takibini yapmak ve süresi içinde sonuçlandırılmalarını sağlamak.
10. Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
11. Üniversite Sanayi İşbirliği Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Lisansüstü Eğitim Enstitüsü arasında yürütülen iş ve işlemler, yapılan yazışmaların ve süreçlerin yönetimi.
12. Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu işlerinin koordinasyonunu ve süreç yönetimini gerçekleştirmek.
13. Enstitü Müdürüne, görevi başında olmadığı zamanlarda vekalet etmek.
14. Akademik Genel Kurul toplantılarında Enstitünün görev ve sorumluluk alanlarıyla ilgili verilerin hazırlanması sürecini yönetmek.
15. Faaliyet raporlarında verilerin hazırlanması sürecini yönetmek.
16. Yüksek Öğretim Kanunu ve Yönetmeliklerinde kendisine verilen görevleri yapmak.

Enstitü Sekreterinin Görev ve Sorumlulukları

1.Enstitü Müdürüne bağlı yönetim örgütünün başında bulunan Enstitü Sekreteri, bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında Enstitü Müdürüne karsı birinci derecede sorumludur.

2. Enstitüde görev yapan idari personelin yönetim, denetim ve gözetim görevini yerine getirmek, İdari personelin çalışmalarını planlamak, izlemek ve denetlemek, akademik ve idari personelin özlük haklarını takip etmek.
2. Enstitüde işleyişin aksamaması için her türlü ihtiyacı zamanında tespit etmek, sağlanması için gerekli tedbiri almak,
3. Enstitünün güvenliğinin sağlanması için gerekli tedbirleri almak, bu tedbirlerin uygulanmasını izlemek,
4. İdari birimlerden çıkan her türlü yazışma ve diğer evrakı kontrol etmek, idari işlerin gerektiği gibi yapılması için kurum içi ve kurum dışı yazışmaları kontrol etmek, yazışmaların zamanında ve düzenli yapılmasını sağlamak.

5. İdari personelin hizmet içi eğitime katılmalarını sağlamak.

6. Enstitüde kullanılan her türlü tesis ve cihaz ve eşyanın bakım ve onarım işlerinin zamanında yapılmasını sağlamak.

7. Çalışma odaları ve dersliklerle ilgili ihtiyaçların belirlenmesi, hazırlıkların gözden geçirilmesi ve çalışmaların denetlenmesini sağlamak.

8. Enstitü Kurulu ve Enstitü Yönetim Kurulu gündemini hazırlamak, bu kurullarda raportörlük yapmak, kurul kararlarını ilgili birimlere bildirmek ve takip etmek.

9. Enstitü “Gerçekleştirme Görevlisi” olarak mali işlerin takibini ( ek ders ve ders yükü, döner sermaye ve maaş vb ) yapmak.

10. Enstitüye alınacak ya da diğer birimlerde yaptırılacak araç, gereç ve malzemelerle ilgili olarak birim amirleri ile görüşmelerde bulunmak, onların görüş ve önerilerini almak.

11. Evrak Kayıt Kontrol ve Takibi, Dosyalama, Arşiv, İstatistik ve Veri Tabanı çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlamak.

12. Enstitüde açılacak kitap sergileri, stantlar ile asılmak istenen afiş ve benzeri talepleri incelemek, denetlemek.
13. Yıllık akademik Faaliyet Raporlarının, stratejik planların, uyum eylem planları ve denetim raporlarının hazırlanması ve denetiminin yapılmasını sağlamak.

14. Enstitü binalarının tadilat ve onarımlarının zamanında yapılmasını sağlamak.
15. Çalışma ortamında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hususların uygulanması konusunda gerekli uyarıları yapmak. İlgili hususların uygulanması konusunda gerekli hassasiyeti göstermek, etik çalışma iklimi ve çalışma barışına dikkat etmek. Göreviyle ilgili evrak, eşya, araç ve gereçleri korumak ve saklamak.
16. Enstitü Müdürünün vereceği diğer görevleri yapmak.

17. İlgili kanun ve yönetmeliklerle verilen görevleri yapmak.